Familiegevoel

Wij-gevoel

Kansen

Zelf begon hij midden jaren ’80 als afroepchauffeur. Nu is hij directeur én visitekaartje van Kijlstra Personenvervoer: Rudy Verwoert. ‘Ik heb door de jaren heen veel kansen gekregen van voormalig directeur Gerben Kijlstra. Op die manier heb ik het hele bedrijf goed leren kennen. Ik weet hoe het is om mee te rijden op de ambulance en ik kan facturen opstellen. Als directeur vind ik het belangrijk om te snappen en te weten wat er op de werkvloer gebeurt. Nog steeds rijd ik zelf ook graag, bijvoorbeeld voor het rouw- en transplantatievervoer. Zo houd ik ook feeling met het werk.’

Mem
‘Gerben Kijlstra en zijn vrouw voelen voor mij echt als familie. Zij zijn altijd goed voor me geweest. In de tijd dat het kantoor nog naast het huis van de familie Kijlstra was, kwam Janny mij in de avond vaak broodjes brengen. Werd het écht laat, dan kreeg ik een bordje met kaas en worst en een glaasje drinken. De manier waarop zij met mij omgingen, zo wil ik zelf ook graag met mijn mensen omgaan. Ook al zijn we inmiddels als bedrijf veel groter geworden, het wij-gevoel is er nog steeds. We kennen elkaar en we helpen elkaar, dat is de kern.’

‘We kennen elkaar en we helpen elkaar, dat is de kern.’

Rudy Verwoert, directeur Kijlstra Personenvervoer

Waardevol
Die kern komt ook terug bij het aannemen van nieuwe medewerkers. ‘Ik vind het belangrijk om mensen die een uitkering krijgen of ver van de samenleving zijn geraakt een kans te geven. Om zich te bewijzen als bijvoorbeeld chauffeur. Vaak levert dat heel waardevolle medewerkers op.’